CHCETE ZMENIŤ SVET? ZMEŇTE SEBA! – MICHAL HRABEC, WWW.RUNNING2.CZ

Dnešná doba na nás kladie stále väčšie nároky. Množstvo práce, veľa stresu, povinnosti, až pomaly zabúdame sami na seba. To sa mi stalo tiež a je to päť rokov, čo som sa rozhodol to zmeniť. Vážil som 120 kíl a pridružili sa aj zdravotné problémy. A ako sa mi podarilo urobiť zmenu v mojom živote? Nechajte sa inšpirovať ako schudnúť v piatich krokoch.

1.Rozhodnutie

Akonáhle som sa rozhodol, že so sebou musím niečo urobiť, mal som za sebou najťažší krok. Je totiž veľmi jednoduché povedať, že nemôžem nič robiť so svojím zdravím a s tým, ako vyzerám.

2.Nájsť si čas

Pretože času nikdy nie je dosť, je potrebné pripraviť si plán. Rozhodol som sa nájsť vo svojom rozvrhu každý týždeň 4-5 hodin na šport. Do kalendára som si tak poznačil 4 dni v týždni beh. Hodina sa počas dňa dá nájsť stále, a hlavne pri behu sa dobre premýšľa, takže som v tom istom čase vlastne aj pracoval.

3.Zaistiť si podporu

Na začiatku mi veľmi pomohlo, že sme si s kamarátmi pripravili výzvu, kto nabehá najviac kilometrov za mesiac. To bol skvelý motor pre moju zmenu, pomohlo mi to každý deň znovu a znovu behať, aj keď to občas pekne bolelo a často sa mi nechcelo.

4.Kontrolovať dodržovanie

Skvelým nápadom bolo značiť si koľko každý deň zabehnem, čo zjem a porovnávať si príjem a výdaj energie.

5.Vytrvať

Okrem odhodlania sa, bola druhá najťažšia vec vytrvať. Nevzdať to s prvým neúspechom. Zmena chvíľu trvá, a tak sa nenechajte odradiť tým, ak váha prvý týždeň, dva či tri neukazuje žiadnu zmenu alebo dokonca ešte chvíľu stúpa. Ak prekonáte prvý mesiac, dva, začne byť pre vás šport úplne samozrejmý a už vás ani nenapadne prestať.

 

 K tomu tri rady, ako na to:

1.Prečo cvičiť hodinu?

Aby telo preplo na zmenu režimu, musí aktivita trvať aspoň 45 minút, potom lepšie spaľuje a následne prebiehajú v tele zmeny oveľa efektívnejšie.

2.Ako kombinovať šport a stravu?

Chudnutie neznamená prestať jesť, znamená to zmeniť spôsob stravovania. Dôležité je, aby strava bola vyvážená a nesmiete sa trápiť hladom. Na druhej strane, príjem energie musí byť menší než jej výdaj. S tým vám pomôžu napríklad aplikácie na internete.

3.Ako začať behať?

Často sa stretávam s otázkou, ako to mám urobiť, aby som vydržal bežať celú hodinu, už po piatich minútach ma pichá v boku a všetko ma bolí. Zabudnite na rýchlosť, zabudnite na vzdialenosť. Pokojne na začiatku iba choďte a až postupne pridávajte beh. Vždy musíte byť schopní pri behu rozprávať, vtedy je cvičenie najefektívnejšie.

 

Michalove tipy na športové a bežecké oblečenie:

ADIDAS PERFORMANCE / PUMA

NIKE / UNDER ARMOUR /ADIDAS PERFORMANCEADIDAS PERFORMANCE