
Nadprodukcia a s ňou spojený neustály nárast textilného odpadu predstavujú na jednej strane závažný problém, no na druhej aj výnimočnú inšpiráciu a príležitosť na tvorivú zmenu.
Najnovšia edícia iniciatívy Renewed dokazuje, aký veľký potenciál sa skrýva v kreatívnom prístupe k upcyklovanému oblečeniu. Tentokrát prichádza s jedinečnou novinkou – po prvýkrát v Poľsku predstavuje kolekcia Answear x INTU digitálne pasy produktov.
Čo to vlastne znamená? A komu to poslúži?
Digitálny pas produktu slúži na potvrdenie pravosti a transparentného pôvodu a zároveň mapuje celý proces premeny daného kúsku. Po naskenovaní QR kódu alebo priložení telefónu k NFC štítku získate prístup k informáciám o pôvodnom produkte, detailoch upcyklácie aj ukazovateľoch udržateľnosti.
Vďaka aplikácii Go2NFT si môžete prehliadnuť celú kolekciu a zbierať špeciálne bonusy – móda s pridanou hodnotou v každom zmysle slova.




Nemožná misia? Kdeže – produkty s misiou!
Najnovšia kolekcia Renewed prináša dizajny, ktoré menia džínsovinu na štýlové vesty a praktické shopper tašky, či viskózové šaty a košele na ľahké letné topy.
Každý jeden detail – aj ten najmenší – vzniká vďaka remeselnej práci tímu INTU Circularity, ktorý sa špecializuje na upcykláciu. Tá spája jednoduché opravy s originálnou kreativitou – výšivky, prešívanie a množstvo ďalších techník premieňajú staré kúsky na nové, jedinečné modely.
„Ovládli sme umenie rekonštrukcie a upcyklácie odevov tak, že dokážeme vytvoriť úplne nové a výnimočné kúsky oblečenia,“ hovorí Veronika Czarnocka, generálna riaditeľka INTU Circularity.
INTU je spoločnosť, ktorá funguje v duchu filozofie less waste a zameriava sa na tvorbu jedinečných kúskov z kvalitných recyklovaných materiálov. Všetky jej aktivity sú v súlade s princípmi udržateľného obehového hospodárstva, ktorého cieľom je čo najviac znížiť objem textilného odpadu.
Budúcnosť je už dnes
Zavedenie digitálnych pasov je dôležitým a strategickým krokom, ktorý pripravuje značky na legislatívne zmeny. V rámci nariadení EÚ ESPR sa technológia digitálnych pasov produktov (DPP) stane povinnou pre výrobcov textilu už v priebehu nasledujúcich dvoch rokov.
Buďte súčasťou zmeny
Oblečenie z kolekcie Renewed s digitálnymi pasmi nájdete už teraz na Answear.sk.
„Sme nesmierne hrdí, že značka Answear posúva štandardy módneho priemyslu. Spolupráca s INTU a Caruma nám umožňuje spojiť našu vášeň pre módu s uvedomelou zodpovednosťou za budúcnosť. Digitálne pasy nie sú len technológiou – sú revolúciou v oblasti transparentnosti a dôvery medzi značkou a zákazníkom,“ dodáva Anna Szwec, PR & Communication Manager v spoločnosti Answear.com.
Ak si zvolíte produkty z kolekcie Renewed, nekupujete len originálny dizajn – rozhodujete sa pre udržateľnosť a ohľaduplnosť k planéte. Pod heslom „We fix fashion – the cool way“ kolekcia dokonale vystihuje kreativitu a energiu tímu INTU, pričom zachováva moderný štýl a ponúka nekonečné možnosti, ako sa hrať s módou a vyjadriť seba.




A to najlepšie? Táto inšpiratívna spolupráca ešte len začína.