Čítanie na 6 min 25 mar 2022

Otázky a odpovede s Magdou Dąbrowskou, členkou predstavenstva spoločnosti Answear

Autor: Henrieta
Čítanie na 6 minúty

Samotná definícia módy potrebuje aktualizáciu. Móda nie je o tom, ktorá farba alebo štýl budú v danej sezóne módne. Móda je oveľa komplexnejšia. V skutočnosti si teraz môžete obliecť čokoľvek a nikto s tým nemá problém.

Myslíte si, že móda, ako sme ju poznali doteraz, zastarala? Ako podľa vás vyzerá budúcnosť tohto odvetvia?

V minulosti, keď boli v móde rúrky” a niekto si obliekol „zvony”, vyvolalo to salvy smiechu. Dnes oceňujeme odvahu a originalitu. Je veľmi zriedkavé, že všetci chcú nosiť to isté. Neobvyklý styling, žonglovanie s trendmi, kombinovanie štýlovmóda je nikdy nekončiaci experiment vyskladaný z ingrediencií pochádzajúcich z rôznych zdrojov. Móda sa stala univerzálnou, takže nie je potrebné každú sezónu vymieňať celý šatník. Spája sa aj s nárastom povedomia, so zodpovednosťou a odklonom od slepého konzumu. Móda teraz oveľa dlhší dátum spotreby, čo je dobrý a potrebný prístup, pokiaľ ide o starostlivosť o našu planétu. Som presvedčená, že veľké množstvo značiek sa bude uberať smerom zvyšovania kvality a následne aj zvyšovania cien. Na oplátku budú veci žiťdlhšie.  

Okrem toho pozorujeme trend zdieľania”, ktorý sa rozvíja nielen v oblasti prenájmu či zdieľania áut, ale vstupuje aj do iných odvetví, vrátane módy. Požičiavanie, obnovovanie a jeho ďalší predaj znamená dať oblečeniu nový život. Módny priemysel citlivo vníma aj aktuálne spoločenské trendy, ako je napríklad ekológia, a v tejto oblasti sa toho veľa deje a stále je čo robiť.  

Dynamika doby, v ktorej žijeme, si vyžaduje, aby sme neustále riešili neplánované výzvy a to tak v súkromnom, ako aj v profesionálnom živote. Máte na to osvedčený spôsob?  

Nemám jednoduchý recept na takéto situácie. Mojou zásadou je, že je lepšie konať, ako sa trápiť alebo sťažovať. V súvislosti s nedávnymi udalosťami na Ukrajine som po prvých chvíľach šoku, strachu a smútku zistila, že sa musím sústrediť na to, čo môžem ovplyvniť.  

Súkromne aj profesionálne sa zapájam do iniciatív, ktorých cieľom je reálne pomáhať. Vojna na Ukrajine sa priamo dotkla našich zamestnancov z Ukrajiny – žijúcich tam, ako aj tých, ktorí pre nás pracujú v Poľsku. Sme s nimi neustále v kontakte, prispôsobujeme pomoc dynamicky sa meniacim potrebám. Vyplatili sme predčasné a dodatočné mzdy zamestnancom žijúcim na Ukrajine, organizujeme prepravu ľudí z Ukrajiny, ale aj konvoje humanitárnej pomoci pre našich zamestnancov, ich rodiny a priateľov, ktorí sa rozhodli zostať na Ukrajine. Pomáhame aj pri hľadaní ubytovania pre rodiny našich ukrajinských zamestnancov v Poľsku. Hľadáme všetky spôsoby poskytnutia pomoci, od finančnej, kde sme už poskytli 45 000 EUR nadácii na pomoc Ukrajine, alebo pokračovania v pomoci a to darovaním príjmov z limitovanej kolekcie značky answear.LAB na pomoc Ukrajine. Podporujeme zbierky, veľtrhy a koordinujeme alebo organizačne pomáhame pri iniciatívach našich zamestnancov, ktorí prejavujú solidaritu a obrovskú ochotu pomáhať. Zameranie sa na podporu a pomoc je osvedčeným spôsobom, ako efektívne riešiť krízové a stresové situácie  

Ako vidíte najbližšie mesiace spoločnosti Answear?  

Sme medzinárodná spoločnosť pôsobiaca na 10 trhoch, dnes na 9. To je systém spojených nádob. Musíme efektívne fungovať, plniť zmluvy s partnermi, pridávať nové produkty a prispôsobovať našu komunikáciu. Answear je e-shop, ale podľa nášho sloganu Lifespiration starts heresme aj miestom, ktoré inšpiruje k činom, podporuje individualizmus, kritické myslenie a vlastný názor. V priebehu rokov sme Answear vybudovali ako tolerantné miesto v súlade s myšlienkou Spolu je to lepšie”, ktorého hodnota je založená na sile múdreho, empatického vedenia a spoločného potenciálu celého tímu. Toto nám funguje a v tejto spolupráci založenej na partnerskom rešpekte vidím našu silu. Máme silný potenciál a mnoho talentov, aby sme mohli čeliť takým výzvam, ako je dnešná. Analyzujeme fakty, upravujeme predpoklady, sme flexibilní, optimalizujeme procesy a prispôsobujeme naše aktivity novej situácii. Máme jasný cieľ a nepoľavujeme.  

Môžete mi povedať viac o privátnej značke? Čím sa odlišuje od ostatných značiek a aká bola vaša koncepcia pri vytváraní tejto značky?  

V dnešnom svete zohrávajú ženy veľmi dôležitú úlohu. Každá z nás vykonáva mnoho životných funkcií súčasne a snaží sa zladiť prácu, rodinu, domácnosť s časom pre seba a na realizáciu svojich vášní. Mnohé ženy robia fantastické veci, ale väčšina z nich sa tým nechváli. Značka answear.Lab, ktorá je značkou pre ženy a vytvorili ju ženy, podporuje odvahu a život podľa vlastných predstáv. Preto v každej kapsule ponúka produkty so sloganmi, ktoré verbalizujú emócie a manifestujú hodnoty našej sily a rozmanitosti. Po úspechu minuloročnej limitovanej kolekcie Girl Power, z ktorej príjem na každom z trhov, kde sme prítomní, putoval na účty nadácií a na projekty podporujúce ženy. Nová kolekcia answear.LAB No Shame s ukrajinskou profesionálnou boxerkou Sashou Sidorenko mala manifestovať silu, odvahu, život bez hanby, ale reagujúc na aktuálne udalosti sme rozšírili jej kontext a dnes je Sasha hrdinkou kolekcie No shame. No fear., ktorá sa stala symbolom odvahy a nádeje. Celý príjem z predaja kolekcie podporí ukrajinské ženy a mužov, ktorí čelia vojnovej realite. Aby sa podpora dostala k tým, ktorí ju potrebujú čo najskôr, spoločnosť Answear teraz darovala nadácii 45 000 EUR. Táto suma sa bude postupne zvyšovať spolu s nárastom predaja tejto limitovanej kolekcie. Rozhodne ide o zbierku mimoriadneho významu a predovšetkým podporuje správnu vec.  

Okrem iného ste zodpovedná aj za oddelenie nákupu. Ako vyzerá proces plánovania ponuky v zákulisí? Čo sa berie do úvahy pri výbere konkrétnych výrobkov, značiek, nehovoriac o tom, že to musíte robiť v dostatočnom predstihu?  

Mohlo by sa zdať, že sledujeme trendy a snažíme sa ich dodržiavať, ale v žiadnom prípade to tak nie je. Trendy berieme ako oveľa širší fenomén, kde veľmi dôležitú úlohu zohrávajú sociálne trendy. Chcela by som pripomenúť, že pri pôsobení v medzinárodnom priestore musíme dbať aj na kultúrne rozdiely a miestne podmienky. Používanie profesionálnej platformy na predpovedanie trendov je len časťou celého procesu. Samozrejme, máme plán zameraný na trendy, ale to je len začiatok. Naši nákupcovia cestujú tisíce kilometrov, stretávajú sa s dodávateľmi, navštevujú značky, rozprávajú sa a získavajú potrebné informácie. Zároveň analyzujeme predaj a preferencie našich zákazníkov. Naším cieľom je vyberať tie najlepšie produkty. Chceme našim klientom predstaviť podstatu jedinečných produktov, z ktorých si vyberú kúsky na vytvorenie vlastného štýlu. Ceníme si originalitu, preto ponúkame našu jedinečnú interpretáciu trendov, ktorá otvára svet plný inšpirácie.  

Ako vznikol nápad vytvoriť kategóriu Home & Decor?  

Chceme inšpirovať rôznymi spôsobmi. Samozrejme, náš vzhľad ovplyvňuje našu pohodu, ale chceme ísť ďalej a poskytnúť ešte viac týchto pozitívnych emócií. Predpokladali sme, že ľudia, ktorí dbajú o svoj vzhľad, sa starajú aj o interiér svojich bytov a domov. V súčasnosti považujeme domov za miesto, kde sa chceme cítiť dobre, kde chceme odpočívať a čerpať dobrú energiu. Silu aj malých interiérových prvkov a dekorácií nemožno podceňovať. Nemusíte robiť veľké rekonštrukcie, aby ste výrazne zmenili interiérovú klímu. Povedala by som, že mnohé z týchto prvkov sú vychytávky, ktoré dodajú interiéru eleganciu alebo kreatívny štýl. Prezradím tiež, že v tejto kategórii naši zákazníci našli veľa zaujímavých a neobjavných prvkov z rôznych kategórií, od prenosného grilu až po krásne notebooky, dizajnové bezdrôtové nabíjačky alebo autonómne domáce záhrady. Táto kategória je tiež zlatou baňou na nápadité, zaujímavé a originálne darčeky pre priateľov a blízkych. Už viac nič neprezradím a nechám na každom, nech si tieto poklady objaví sám. Pozývam vás na návštevu a objavovanie nových inšpirácií a životného štýlu na answear.sk. 

 

Prečítajte si ďalší článok