Čítanie na 3 min 16 dec 2019

PRÍBEH ZNAČKY: GUESS

Autor: Nicole
Čítanie na 3 minúty

Vedeli ste, že Guess Jeans pomenoval svoj kultový produkt na počesť Marilyn Monroe, a za svoj názov vďačí reklame McDonalds? Prečítajte si, aké ďalšie tajomstvá skrýva táto kultová značka!

Guess Jeans je jedným z najznámejších brandov  na svete, ktorá má vo svojej DNA lásku k sexy tvarom ženskej postavy. Symbolizuje mladistvosť, zmyselnosť a odvahu, a je známa svojou propagáciou atraktívnych ikon modelingu. Pričom dokonale spája americké aj európske štýly.

História značky Guess Jeans

Meno Marciano by sme mali dôrazne pripomenúť, pretože všetko sa to začalo s ním. Štyria veľmi vynaliezaví bratia nasledovali svoj americký sen. Opustili južné Francúzsko a odišli do zahraničia. Aj keď sa myšlienka založiť módny dom zrodila v Hollywoode, bratia sa rozhodli otvoriť svoje podnikanie v slnečnej Kalifornii. Tam sa Guess v roku 1981, narodil.

Odkiaľ pochádza filozofia značky?

Súrodenci sa inšpirovali billboardom McDonalds v Los Angeles, ktorý hovoril: „Hádajte, čo je v novom Mac -u?“ A keďže najdokonalejším hamburgerom bol  cheeseburger, bratia Marciano chceli, aby sa ich značka spájala s tým najlepším. S bezstarostným životom plynúcim z luxusu. Inšpirovaní európskou kultúrou, nanovo definovali koncept džínsoviny, ktorá sa doteraz spájala iba s tradičným americkým materiálom. Jedným z ich priekopníckych návrhov boli Marilyn Jeans – obtiahnuté džínsy s tromi zipsami. Nie náhodou, sa teda ich názov spája so stelesnením ženského ideálu, Marilyn Monroe. Jej obraz odrážal posolstvo značky Guess – štýl džínsov, ktoré budú milovať ženské telo a vyzdvihnú jeho atraktivitu. Úspech bratov Marcianov sa prvýkrát dostavil, keď šarža ich najnovšieho produktu dorazila na police obchodného domu Bloomindale. Po niekoľkých hodinách bolo 24 párov džínsov úplne vypredaných. A takto sa to všetko začalo.

Guess kampane

Značka sa od začiatku vyznačovala neobvyklými kampaňami, v ktorých modely prezentujú zvodné ikony sveta – Brigitte Bardot a Marilyn Monroe. Všetky kampane spoločnosti Guess spája jednotne komunikovaná myšlienka. Navyše výrazne prispela k objaveniu supermodeliek, ako sú Claudia Schiffer, Eva Herzigová, Naomi Campbell, Carla Bruni, Alessandra Ambrossio a Adriana Lima. Impérium značky Guess pozostáva z ambasádorov, ktorí sú súčasťou jej charakteru – Mladistvosť. Sexualita. Dobrodružstvo. V roku 2017 sa tvárou Guess stala mladá speváčka Camila Cabello. V roku 2018 sa ku Guess Girls pripojila hollywoodska hviezda Jennifer Lopez. JLo vyžaruje ženskosť a vzbudzuje dojem, že je možno vyzerať navždy mladou. Aj preto ju bratia Marciano nazvali ikonou.

Guess kolekcie

Charakter značky sa prejavuje vo výrazných zbierkach. Pri príležitosti 40. výročia značky vydali kapsulovú kolekciu American Dream, ktorá sa plne odvoláva na koncepciu vzniku brandu. Produkty, ktoré v nej boli uvedené reprodukujú vzhľad z 90. rokov a kombinujú štýl grunge a pôvab.

Ponuku oblečenia doplnila časom aj plejáda exkluzívnych doplnkov, ktoré dokonale odrážali schopnosť upútať pozornosť. Výrazné logo značky zdobí prakticky všetky kabelky, batohy, obuv, hodinky aj šperky – buď vo forme monochromatického vzoru, nápisu GUESS alebo charakteristického červeného trojuholníka s otáznikom vo vnútri. Preto Guess maximálne vyhovuje chuti milovníkom výrazných log.

A čo viac, značka bude zaujímať fanúšikov efektu „bling blling“. Jej výrobky sa vyznačujú všadeprítomnými šperkovými doplnkami, ako sú reťaze, krúžky na kľúče, plakety, kamienky, flitre či gombíky.

Prečítajte si ďalší článok